Oplever at I som webshop ofte får uafhentede pakker retur? Så kunne det være en god idé at tilkøbe Lagersystems SMS påmindelsesservice.
Denne SMS service, som koster 99 kroner om måneden, sørger for at kunderne vil blive påmindet om at deres ordre er klar til afhentning i en pakkeshop. Måden det fungerer på er at I som virksomhed kan automatisk sende påmindelsesbeskeder til kunden baseret på antal dage fra håndteringsdatoen i Lagersystem.
Der er dog visse begrænsninger af servicen, på nuværende tidspunkt understøtter Lagersystem kun leveringer med PostNord, Bring, & DAO365. Det er desværre ikke muligt med GLS da deres API ikke tillader det.
Når Pickup Reminder SMS er aktiveret
Når beskedservicen er slået til har du som kunde nu mulighed for at ændre diverse indstillinger, alt efter hvad der passer jer bedst.
Her kan der udfyldes hvor mange dage der skal gå før en kunde skal påmindes om at deres pakke er klar til afhentning. Da det varierer hvor lang tid en pakke vil være tilgængelig i en pakkeshop, inden den bliver sendt retur er det vigtigt ikke at vente for længe.
Nøgler til skabeloner
SMS er ikke ligeså kompliceret som mail, men dette betyder ikke at det ikke er muligt at indhente information fra ordrer, som f.eks. navn, track and trace nummer, afhentningsadresse, osv.
Ved at have en tekst med kundens navn på, gør man det meget mere personligt.
For at indhente data fra ordren skal disse nøgler bruges:
Disse nøgler skal kopieres ordret ind i beskeden, ellers vil de ikke vise den korrekte information.
Du kan se yderligere SMS nøgler ved at læse denne guide: https://help.lagersystem.dk/article/skabeloner/
Sendt fra forskellige subsites
Hvis I som kunde har flere subsites, er det muligt at tilføje andre beskeder hvis dette skulle være nødvendigt.