FAQ Scroll

Kan systemet sende til udlandet?

Systemet laver automatisk udlandsforsendelser ved fragtleverandøren hvis ordrens leveringsadresse er i udlandet. Hvis du sender uden for EU er det muligt ved nogle fragtleverandører at påføre tarifkoder og foretage elektronisk indfortoldning. Ring herom for nærmere aftale.

Giver systemet besked til slutkunden?

Ja, systemet kan sættes op til at sende en email til slutkunden når ordren bliver slutscannet af lagermedarbejder. Så sender systemet en email om at ordren er færdigpakket og klar til afsendelse, beskeden indeholder tracktrace koder og tracking link til den brugte fragtleverandør. Der kan også være mulighed for at vedhæfte pdf faktura.

Hvorfor vises varens navn med rød skrift på håndscanneren?

Når varens navn vises med rød skrift på håndscanneren, er det fordi der mangler stregkode på varen. Hvis du benytter Lagersystem.dk sammen med E-conomic skal du kontrollere at der står en stregkode i stregkodefeltet på varen i E-conomic.

Hvad sker der når en ordre slutscannes?

Der er flere muligheder for opførsel afhængig af konfiguration og setup, men generelt vil det være mulighed for følgende:
  • Foretag capture på betalingsgateway (hvis online betaling)
  • Afslut ordre i lagersystem
  • Overfør til ERP/Regnskab og bogfør
  • Send email til kunde med TrackTrace & faktura
  • Afslut ordre i originalsystem (webshop)

Hvordan håndteres vare uden stregkode?

Der er 3 muligheder hvis du har varer uden stregkoder
  • Fortsæt uden stegkode - her kan man bruge overstyringsfunktionen på scanneren og dermed gennemtvinge pluk.
  • Påfør stregkode - lagersystem har mulighed for at genererer og printe stregkoder til labelprinter - således de nemt kan påføres produktet.
  • Brug lokaltionen som stregkode. Her bruges lokationens stregkode som stregkode for pluk af varen på lokationen.

Hvordan genstarter jeg appen på håndscanneren?

Oplever du problemer med din håndscanner, kan det ofte løses ved at genstarte appen på håndscanneren. Det er ikke nok, at genstarte selve håndscanneren. Genstart appen på følgende måde: Tryk og hold inde på knappen "Home". Efter få sekunder vil du få vist en oversigt over de åbne apps. Swipe fingeren hen over en app som vises i bunden af skærmen, hvorved appen lukkes. Du kan kontrollere om du har lukket appen korrekt ved at holde inde på "Home"-knappen. Der skal stå "No recent apps" på skærmen.

Hvordan aktiverer jeg “Private Apps” i Shopify?

For at der kan overføres data mellem Lagersystem og Shopify, skal der tilføjes en app i Shopify. Det er en privat app, og derfor skal din Shopify tillade opsætning med private apps. Dette gøre i følgende trin:
  1. Log in i som butiksejer - "Store owner".
  2. Fra din Shopify administration vælger du "Apps".
  3. I bunden af siden under alle apps, skal du vælge "Manage private apps".
  4. Vælg "Enable private apps".
  5. Læs og godkend vilkårene for brug af private apps, og vælg "Enable private app development".
Du kan læse mere om brug af "Private Apps" i Shopifys hjælpecenter.

Hvordan finder jeg GLS ContactID?

For at kunne foretage en integration med GLS, skal følgende oplysninger bruges:
  • CustomerID/Brugernavn
  • Password
  • ContactID
ContactID finder du ved at logge ind på YourGLS Vælg "Afsenderadministration" under fanen "Administration" Det der står anført som "Afsender nr." består af "CustomerID/Brugernavn" og "ContactID".

Hvordan opretter jeg en administrator i Visma.net?

Log in i Visma.net Financials - vælg "Admin" Vælg "Add user" Indsæt oplysningerne på den bruger der skal oprettes  - "Email adress" = plh@tigermedia.dk - "First name" = Peter - "Last name" = Hansen - tilføj "Context", "Costumer administrator" og "Financials administrator" - Vælg "Save and close" Du kan også vælge at kopiere en anden administratorbruger. Log in i Visma.net Financials - vælg den bruger du vil kopiere - Tryk "Copy user" - Indsæt oplysningerne på den bruger der skal oprettes  - "Email adress" = plh@lagersystem.dk - "First name" = Peter - "Last name" = Hansen - Vælg "save and close"
For spørgsmål og support kan du ringe til os på telefon 39391310 eller sende os en e-mail på support@lagersystem.dk
Kontakt support